Krok 1: Wybierz produkty, które będziesz sprzedawać w sklepie.

Krok 2: Przeprowadź analizę konkurencji, w której zwróć uwagę na:

  • Ilość artykułów w ofercie
  • Wygląd sklepu
  • Komunikację w social media
  • Sposoby wysyłki
  • Sposoby reklamy w internecie

Krok 3: Dobierz odpowiednią nazwę hostingu oraz domeny. W pierwszym przypadku nie będzie problemu z ewentualną zmianą, natomiast w drugim, wybrany termin pozostanie z tobą na lata. Tytuł domeny musi być łatwy do wymowy i zapamiętania.

Krok 4: Zaprojektuj odpowiednią szatę graficzną oraz logo. Pamiętaj o kolorystyce, żeby była spójna z marką.

Krok 5: Wybierz odpowiednie oprogramowanie spójne z tym, czego potrzebujesz i czy jest łatwe w rozbudowie. Przy większym budżecie możesz zdecydować się na rozwiązanie dedykowane, w którym sklep jest szyty na miarę pod potrzeby klienta.

Krok 6: Przygotuj strony informacyjne dla klientów tj.: regulamin, polityka prywatności, polityka zwrotów, formy płatności, formy wysyłki, jak również podstronę o nas.

Krok 7: Przeprowadź analizę konkurencji, w której zwróć uwagę na:

  • Bramki płatności np.:Przelewy24, PayU, BlueMedia, PayNow, imoje
  • Wybierając odpowiednią bramkę, powinniśmy porównać prowizję oraz koszty ktywacji
  • Przelew tradycyjny
  • Płatność za pobraniem-Leasing/Raty
  • PayPal

Krok 8: Ustal odpowiedni rodzaj dostawy dla klienta. Najpopularniejszym sposobem będzie integracja z paczkomatami lub firmą kurierską.

Krok 9: Sklep powinien mieć możliwość dodawania ręcznego oraz importu z pliku CSV lub XML. W przyszłości ułatwi to import oraz eksport nowych produktów, aktualizację cen i stanów magazynowych.

Krok 10: Przeprowadź testy, które wyeliminują wszystkie błędy techniczne oraz poprawią intuicyjność sklepu. Test taki należy wykonać na komputerach oraz urządzeniach mobilnych.

Jeżeli wykonałeś wszystkie kroki i twój sklep już działa prawidłowo to przyszedł czas na marketing!
A jak go skutecznie wykonać? Dowiesz się w następnych artykułach!

Masz jakieś pytania, napisz do nas!

    *Akceptuję Regulamin Serwisu i Politykę Prywatności oraz wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w zakresie podanym w formularzu kontaktowym w celu udzielenia odpowiedzi na moją wiadomość.