Krok 1: Wybierz produkty, które będziesz sprzedawać w sklepie.
Krok 2: Przeprowadź analizę konkurencji, w której zwróć uwagę na:
- Ilość artykułów w ofercie
- Wygląd sklepu
- Komunikację w social media
- Sposoby wysyłki
- Sposoby reklamy w internecie
Krok 3: Dobierz odpowiednią nazwę hostingu oraz domeny. W pierwszym przypadku nie będzie problemu z ewentualną zmianą, natomiast w drugim, wybrany termin pozostanie z tobą na lata. Tytuł domeny musi być łatwy do wymowy i zapamiętania.
Krok 4: Zaprojektuj odpowiednią szatę graficzną oraz logo. Pamiętaj o kolorystyce, żeby była spójna z marką.
Krok 5: Wybierz odpowiednie oprogramowanie spójne z tym, czego potrzebujesz i czy jest łatwe w rozbudowie. Przy większym budżecie możesz zdecydować się na rozwiązanie dedykowane, w którym sklep jest szyty na miarę pod potrzeby klienta.
Krok 6: Przygotuj strony informacyjne dla klientów tj.: regulamin, polityka prywatności, polityka zwrotów, formy płatności, formy wysyłki, jak również podstronę o nas.
Krok 7: Przeprowadź analizę konkurencji, w której zwróć uwagę na:
- Bramki płatności np.:Przelewy24, PayU, BlueMedia, PayNow, imoje
- Wybierając odpowiednią bramkę, powinniśmy porównać prowizję oraz koszty ktywacji
- Przelew tradycyjny
- Płatność za pobraniem-Leasing/Raty
- PayPal
Krok 8: Ustal odpowiedni rodzaj dostawy dla klienta. Najpopularniejszym sposobem będzie integracja z paczkomatami lub firmą kurierską.
Krok 9: Sklep powinien mieć możliwość dodawania ręcznego oraz importu z pliku CSV lub XML. W przyszłości ułatwi to import oraz eksport nowych produktów, aktualizację cen i stanów magazynowych.
Krok 10: Przeprowadź testy, które wyeliminują wszystkie błędy techniczne oraz poprawią intuicyjność sklepu. Test taki należy wykonać na komputerach oraz urządzeniach mobilnych.
Jeżeli wykonałeś wszystkie kroki i twój sklep już działa prawidłowo to przyszedł czas na marketing!
A jak go skutecznie wykonać? Dowiesz się w następnych artykułach!